en underlig blomma och mer därtill

Jag har glömt skriva att inatt slog den mexikanska underblomman i vårt köksfönster ut. Mycket mystisk växt må jag säga. Den växen nämligen utan jord och vatten. En liten lök är allt och sedan -poff- så är det en 25cm lång blomma typ. ailien-lik och samtidigt som en slags kalla. ganska häftig alltså. Problemet var bara det att den luktade avskyvärt! Den stank bajs! hua!
outhärdligt, avskyvärt och helt genomvidrigt.
Så nu har den flyttat ut till soptunnan i väntan på nästa tömning. Omöjligt att stå ut i den lukten...

Jo, senså har vi, jag och T, gjort en massa hemmapyssel sedan jag skrev i förmiddags. Växthuset har detaljmålats vitt, hagen bakom stallet (kommer troligen kallas stenhagen av naturliga skäl) har stolpats, Turbo har fått en egen bur och mer därtill. Produktiv dag med andra ord.

Imorgon hade jag tänkt åka in till Uppsala och plugga eftersom jag har ledigt från förskolan hela veckan. Dock kände jag mig fruktansvärt opepp när jag såg schemat, så det blir nog hemmadag imorgon också. plugga måste jag ju, men sen blir det nog plantering av dahlior och liljor, mer pyssel med växthuset och annat mys.

Nu ska jag hoppa i ett varmt bad och njuta av söndagsaftonen.
Godkväll!

Bild på eländet (bajsblomman):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0