fönstershopping

Igår blev en ganska konstig dag. Jag var i stan och hälsade på papi på sjukhuset. Han är fortfarande nersövd. Sedan blev det lunch med ma på stan + lite fördrivande av tid i olika affärer.
Jag åkte hem sent på eftermiddagen. Tog det lugnt och T hade kommit hem.

Klickar mig in på blocket och kikar på gamla fönster - BINGO! Där är ju fönsterna som jag väntat på. T ringde, det var först till kvarn som gällde... Här hinns ingen middag med.
Vi kastade oss i bilen, åkte och hämtade hästsläpet hos mina svärföräldrar och sedan var vi på väg.
Bergshamra. Vet ni var det ligger? Nedanför Norrtälje. Jag är inte avundsjuk på deras vägar. Det var kantänkas en av de läskigaste bilresorna jag varit med om!
Kom fram mitt i natten typ. Köpte fönsterna på stående fot. De var verkligen kanonfina!
Vi lastade in i transporten och brummade iväg. Snacka om fönstershopping på riktigt!
Kom hem mittinatten, typ vid klockan 2 inatt. Halvdöda. Somnade direkt.

Idag har vi mest tagit det lugnt, lastat ur fönsterna, matat och gjort rent åt djuren och påskhandlat i de lokala matbutikerna. Fick en kort visit av en tant som tidigare bott i vårat hus. Roligt att få svar på uppkomna frågor!

Just nu är jag och T i Uppsala. Vi är hos ma och systrarna för påskmyskväll.
Papi kommer inte väckas i helgen så vi försöker hålla modet uppe.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0