grillrök och målarfärg

Idag har jag jobbat på förskolan. Fredagssegheten infann sig men livet blev lättare när flera av barnen kom med påskägg fyllda med godis till fröknarna. Inställsamt, men smickrande! Vi är helt klart mottagliga för smicker.

Kom hem framåt eftermiddagen/kvällen varpå jag gick raka vägen ut och började måla på växthuset. Vitt och fint ska det bli. Fast med den gamla charmen bevarad (gammal flagnande färg i hörnen och olikfärgade kitt och fönsterramar = låter fult men blir väldigt personligt och lantligt). Nu ska ju bara nya växthusrummet till.. får se när vi kommer igång med det! Planen är ju snart, men det vill ju till att vi får ihop fönster.. Så är det någon som har gamla fönster att avvara så skriv, ring eller kom hit och berätta!
T körde motorcykel och grillade. Röken blåste på mig där jag stod med målarfärgen stänkande omkring mig. haha eller ja inte exakt ordagrannt, men nog drällde jag allt lite här och där. Målar man med hjärtat, utomhus så är det helt tillåtet!
Nog fick jag försommarkänsla där! Grillrök i håret och målarfärg på händerna och kläderna. Dessutom har utomhus börjat lukta just försommar. Träd som går i knopp, gräs som börjar växa. Fågelsång. Hur underbart är det inte att det ÄNTLIGEN börjar bli vår?!
Jag vet att jag tjatar ut ämnet, men jag har verkligen haft en helt bedrövlig vinter.

Jo, igår skulle jag uppdatera er om också!
Vi var hos Jessice och Jesper tillsammans med Åsa och kikade på kissemissen. En helt bedårande liten krabat som verkade finna sig i det mesta. :)
I helgen kommer han över på provvisit. Alltså funkar det mellan honom och Zoë så blir det en till liten busunge ute i stallet!

Thats it for today.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0