kompenseras med entusiasm

Igår var det full fart här hemma. Hovslagar-Stefan var här och gav hästapållarna pedikyr. De blev som alltid fina! Nice bestämde sig för att släppa vinterpälsen vilket resulterade i ett ton hår ungefär. Fast det är ju bra, då har han i princip fällt av allt nu och det sker alltid på en enda gång. Blenda kan ju fälla i veckor, ja tillomed månader, fast å andra sidan har ju hon inte heller så mycket hår... :/
Nåväl, hästpyssel blev det, sedan blev det plugg inför omtentan på lördag. om det nu blir. har inte ens hämtat ut min tenta och sett att poängen stämmer. gör den det missade jag med 1,5poäng = surt. men då är det ju inte heller världens grej att skriva om. mest bara tidsslöseri, men det är ju närapå en favoritsysselsättning.
På eftermiddagen/kvällen bar det iaf av till först Apoteket och sedan till Åsa o co. Två koppar rabarbervanilj-te inmundigades och vi satt i stearinsken och diskuterade livets alla bekymmer och framtidsaspekten därpå. Härligt!
Drog min hemmåt när T slutat jobbet strax efter 20.00.

Idag har det gått för runt igen. Har varit på jobbet hela dagen. Underbemannade som vanligt. Men personalbristen pga. sjukdom kompenserar vi med entusiasm. Vi har lekt i leran ute, ätit oidentifierbar mat (tyvärr ingen hit!) och degat med saltdeg. Det är vad jag tänker ta med mig från den här dagen.

Imorgon blir det föreläsningar om skala i blåsenhus. medelmåttligt pepp. Förkylningen biter sig kvar och inatt sov jag inte så mycket utan hostade mest hela tiden. :/ I vart fall så blir det troligen date med kusinvitamin på förmiddagen och sedan föreläsningar på eftermiddagen. Lite skönt med vuxentid. 

Försöker få tag på Ida på telefon men det verkar lönlöst.
Need to go. Mer plugg väntar!

over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0