tenta och kvalborg

Idag har det varit full fart igen. Började min dag 5.30, var inne i Uppsala 7.10, på plats i polacksbackens skrivsal 7.45 och påbörjade tentan 8.00. Den gick väl sådär, kände mig säker på vissa saker medan andra var helt blanka. Har dock ändå lite hopp om ett godkänt, men vi får se...

Jag var upp till Papi med Mami efter. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. skiktröntgad, hjärnröntgad, lungröntgad, psykoanalys, ryggmärgsprov osv och ändå inga svar. Förvirringen håller i sig, men bitvis några sekunder i taget är han sig själv. Bara att vänta.

Tog en utflykt till boländerna med Mami, samt lunch med henne och kusin. Det blev en burk silverfärgad sprayfärg till mig och nya trädgårdsredskap till henne.

Jag fick hem mina växter jag beställde från Odla.nu igår.
3 x Attar of Roses
3 x Appelblossom Rosebud
3 x Doftpelargon "Cola"
3 x Ampeljordgubbe
1 x Olivplanta
1 x Passionsblomma

Alla dessa trängs nu i mina fönster. Jag verkligen LÄNGTAR tills det är dags att utplantera i växthuset. Jag menar basilikan växer ur minidrivhuset och pelargonerna står i dubbla rader i samtliga fönster. Härligt, men nu vill jag bara ha sommar!

Jag kom hem ungefär vid 16 idag. Vid 17-tiden knackar det på dörren. Vem kan det vara? Jo, de som ägde vår gård innan dem som vi köpte den av (hänger ni med?). De var glada och trevliga så vi bjöd in dem på kaffe och pratade ända till 20.10. Vi fick svar på massa frågor som var vattenledningar var dragna, vad olika strömbrytare gick till och om vatten var uppdraget i sadelkammaren. Superbra!

Nu är det dock dags för ett efterlängtat glas vitt och kycklingmiddag. Galen dag som vanligt, men nu sitter jag äntligen här i soffan. Vi kan väl kalla det en egen liten kvalborg för jag har ingen som helst aning om vad som händer imorgon, men det blir nog inget Uppsala. Det har jag växt ifrån!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0