vårljus

Idag har vi varit ute mest hela dagen. Jag har omplanterat återstående pelargonsticklingar + frösådda. Hoppas på att de nu ska orka sig upp med hjälp av värmen och vårljuset. Vi, jag och T, har även stängslat klart hagen bakom stallet. Namnförslag? Funderar på "stenhagen", "ängshagen" eller något i den stilen..

Det har även blivit lek med kattungarna, vistelse ute i det fina vädret och grillning = lunch!

Jag har även pratat med farfar idag, första gången på 1,5år ungefär. Han var sig lik iaf. Papi är vaken nu. Förvirringen är total och han vet inte något om vad som hänt. Nu ligger han iaf inte längre på intensiven. Bara akut vårdavdelning. Låter nästan lika läskigt, men som sagt är han ju vaken nu iaf. Fortfarande är det oklart om vad som utlöst hela den här grejen, vilket ju också bidrar till förvirringen.

Just nu står potatis och ägg på spisen för kokning. Middagen blir nog ute i solskenet för oj vilken fin dag det varit och den håller sig än.

Nytt för idag är också att växthuset (gamla delen) nu blivit med kristallkrona! Lyxigt värre! Den sitter där tills den ska upp i nya växthuset. Glas i glas är verkligen underbart vackert!

Tyvärr har jag inte hunnit fota något, men jag kan nästan lova att foton kommer imorgon för då ska hästarna över i nya hagen! :) Imorgon blir det kanske också tur till stan. Hälsa på Papi, köpa lavendel och  annat nödvändigt.

over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0