frukostfika

Jag sitter själv vid köksbordet och väntar på Åsa med familj. Vi ska äta lite frukost ihop och sedan ska de få med sig Nikita(kaninmamman) hem till Mimmi, Åsas mamma. När de åkt är planen att plocka vinbär och vinbärsblad för saftkok och infrysning. Sedan hoppas jag Hanna ringer så jag vet om det blir Uppsala-tur idag. Om inte kanske jag ska ge mig på att sticka ut och rida.

Växthuset måste såklart ses om också, det har jag inte ens hunnit sedan jag kom hem. Bara en snabb titt för att se att allt levde - och det gjorde det såklart! Tack älskling! <3 Gurkor börjar mogna och tomaterna är bara en nyans för ljusa i sitt orangeröda skal. Jag ska fota också såklart så ni får se vad jag menar! Tänk att det har hänt så mycket på en vecka!

T är som tidigare skrivet och röjjer skjutgator och lagar jakttorn idag. Nödvändigt om man vill bidra till matförrådet. :)

Jag kanske ska gå ut redan nu och greja lite i växthuset. En färsk gurka till frukostbordet vore underbart. Det luktar och smakar helt gudomligt. Ostmacka + Gurka = sant. ;)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0