omfattande saftkok

Lyssnar på favoriten; Mattafix - angel on my shoulders. Jag har precis avslutat saftkok av XL-modell.. hrmm.. undrar hur det kommer sig att jag aldrig kan göra saker i normal omfattning. Exempelvis så kokade jag nu två fulla saftkastruller med rabarber respektive vinbladssaft. Jaja, jag gav iaf upp försöken att koka marmelad i år, det var ju ingen som åt. Eller jo, när vi ruggiga höstkvällar satt med fikasällskap hände det att vi rostade någon macka, men med tanke på det jag tidigare nämnde om omfattningen så finns nu typ 4miljoner burkar i jordkällaren..  Mami o systrar vill ifs ha, men ovärt att lägga ner tid när man kan göra något annat måste-göra istället...

Nu ska jag sätta mig på verandan, i solen, med en god bok och njuta av dagens sista soltimmar. ;)

Fick en förfrågan också om fler bilder på våran gård. Får se om jag knäpper några eller letar upp några till imorgon, det är ju inte helt omöjligt men hänger på hur mycket jag hinner med imorgon. Jag fyller år nu i veckan så det ska bakas, städas och allt sånt där... :)

Vill hinna till Frida imorgon, hjälpa till att måla, men städningen. hua. jag ligger efter...

Kramar


tills dess får ni klara er med denna fina bild från vår veranda! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag visste att den gamla stegen skulle bli vacker hos Dig, pimpad med blommor.

Puss!!

2011-08-23 @ 19:45:23
Postat av: sara

åhh marmelad e ju skiit gott på skorpor!!! så höstigt! skorpor och tee <3

2011-08-24 @ 13:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0