turkietresan - del 2

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Lite brunare, lite blondare och lite gladare. Det har varit en sjukt härlig vecka med massor med galna upptåg. Jag orkar inte riktigt skriva ner allt som har hänt men det har varit mycket sol, bad, god mat och flirtiga killar. Vi var i Side som ligger mellan Antalja och Alanya. Jättehärligt hotell med pool, nära till stranden och underbar personal. Enda som var så var det att sängarna var stenhårda, men det var en världslig sak i sammanhanget.

Jag var ute på äventyr två kvällar - utanför hotellet vill säga. 
Första gången fick jag blåmärken överallt - frågan är hur? - troligen för att jag hoppade över solstolarna och ramlade i sanden. Men som tur var hade jag två trevliga pojkar med mig som kunde dra upp mig på fötterna igen. Det finns många slut på den historien, men den kanske bästa versionen;

Det var en gång en svensk, en norsk och en turk som skulle gå till stranden.
De hör musik när de går på vägen.
Norrmannen säger - lets go to the disco.
Svensken säger - yes, lets go lets go.
Turken säger - I have manager problem.
 
hahaha

Den andra "utekvällen" blev bara parkbänkshäng med tre turkiska killar som knappt pratade engelska + norrmannen. Lite tappade pojkar som inte kunde styra upp något, jag gick därmed tillbaka till hotellet. Eftersom jag inte hade en egen nyckel och mamma inte öppnade klättrade vi (jag o norrmannen som eskorterade mig) in på balkongen varifrån vi knackade mer och mamma äntligen vaknade!

I övrigt var det ganska lugnt under vår vistelse i turkiet. Det var ju bara jag och mamma som reste så det blev mest bara sol och bad. Väldigt mycket charterfeeling. Vi språkkompromissade mycket svenska-norska-turkiska-spanska-engelska-tyska och ibland blev det fel men inte så farligt mycket. Alla hade nära till skratt och man lärde känna alla väldigt fort. Mina favoriter (med kodnamn eftersom jag aldrig kan hålla isär namnen annars): Sockerpojken, Kylskåpskillen, the Catman, Katthataren, Vindöga, biologen, min nya man, Ryskorna Olga o Elvira och slutligen Afrikanen. De gjorde min vecka kalas bara genom att finnas. ;)

Tyvärr blev avslutet på veckan inte helt underbart. Jag åkte vattenrutshkana och drog i hälen i poolbottnen så nu kan jag knappt gå. Samt att flygningen hem var aningen mardrömslik med mycket turbulens med följd att brickor med mat ramlade omkring i kabinen. Obehagligt, men vi kom ju fram iaf. Tobias väntade på flygplatsen trots att klockan var efter 3 på morgonen. Sötnöt <3

Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst men jag tror jag måste smälta intrycken lite först. Jag håller på och ladda över bilderna från kameran i detta nu så om en liten stund kommer ett nytt inlägg med bilder. Då skriver jag nog lite mer om båtturen på manavgatfloden. :P

Kramar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0