avslutning på praktiken

Idag gjorde jag min sista praktikdag för denna termin. Den skillde sig inte nämnvärt från tidigare dagar, men det var med ett visst vemod jag kramade om personal och barn. Kanske kanske kanske kommer jag nästa tisdag på luciauppträdandet, men annars så är det slutpraktiserat nu. Nu "ser jag fram emot" att återgå till universitetsvärlden och när tiden är mogen "fira" jul. Ironiskt att säga att dessa moment är någonting jag ser fram emot, för dessvärre så är det snarare nödvändiga ont. Jaja, tiden flyter på och snart är det väl vår igen...

Till dagens öden: Idag har vi bakat pepparkakor, läst madicken, brottats i snön utomhus och lagt vårat egenskapade saldegsbajs hos vargen Berta. hahaha <3 Sistnämnda var en klar avslutning för det lilla projekt vi haft pågående nu senaste veckorna. :) Barnen var jättenöjda! Pedagogerna likaså!

Jag har haft lite tid att planera morgondagens bjudning också. tss.. lite hemligt än sålänge. Men kameran är med, så bildbevis kommer åtminstonde efter helgen. :)

Just nu är det p3 Star som spelas i högtalarna. Jag har diskat och pratat med Manne som fått besked om antagningen till sin utbildning! Grattis! Så nästa helg beger vi oss dit för party! Najs! Undrar just bara om jag fixar bilkörningen eller om vi ska ordna tågbiljetter? hrmm.. anyway. snart kommer Sara och Henric hem. Måste försöka slänga ihop middag.. men av vad? Har ägg, mer ägg, gräddfil, brieost, saft, smörgåsgurka och morrötter i kylskåpet. Frågan är vad jag kan ordna till? haha någonting blir det ju alltid. Roligt med en utmaning i köksmiljön (man får åtminstonde se det så...).

Ska ta tag i både den didaktiska analysen och inhandlandet till middagen imorgon imorgon. hahaha

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0