dagen i korthet

Hemma igen, alltid lika mysigt och komma hem. <3
Jag älskar verkligen vårat hus, bland det bästa som har hänt mig att vi köpte det! :)

Idag har jag arbetat på förskola, småbarnsavdelning = mys!
Vi fick dessutom hemmagjord pizza och pizzasallad till lunch. vardagslyx.
Dock var det för kallt för att vara ute, termometern visade -9grader i solen, -12-13grader i skuggan. Inte direkt någonting man vill släpa ut ett gäng 1-3åringar i. Fast ibland kan man tycka att de borde kunna gå ut ändå, leker man blir det ju varmt. Dock finns det ju alltid dem som står som tappade sjöstjärnor, och då kan de ju faktiskt förfrysa sig. Inte okej. Så vi blev inne..

När jag åkte hem med lilla bilen var det dock mindre roligt. Det hade skett en stor olycka på vägen, tydligen någon buss inblandad (Stadsbuss skrev unt.se men det har vi ju inte här på landet!). Lite läskigt i vart fall. Det var polisbilar, brandbilar, ambulanser och en helikopter där. Tänker på de människor som varit inblandade i olyckan. Får hoppas på det bästa även om det aldrig är roligt med olyckor. Minns tillbaka när jag fick åka ambulanshelikopter. Inget glädjande minne direkt.
Nåväl, tjejen i bilen framför visste en omväg så hon ringde och kollade om den var plogad - och det var den. Så vi genade helt enkelt förbi olycksplatsen på ett par små grusvägar (snöiga sådana i vart fall), och vips så var vi förbi och på rätt väg igen.

nu ska jag nog ner och måla i källaren tror jag. Kanske kan det vara torrt nog att lacka idag. Håll en tumme! :P

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0