ensam

Så blev det middag, ensam. Ensam verkar vara temat för idag, till skillnad mot igår. Tur att jag inte är helt okunnig i köksmiljö! :P Slängde ihop lite pasta och tacoköttfärssås. Inte mycket till matkonst, men det duger för mig en ensam måndagskväll. T är och jobbar, han ringde dock nyss och sa att han var på g. På g betyder dock helt andra saker i hans värld än i min, tyvärr.

Imorgon är det jobb på förskolan som gäller, mellan 8-16 ungefär. Det ska bli kul även om jag inte är alltför pepp på utevistelse. Det är påtok för kallt ute, men men...

Jag hade ju delkurs introduktion idag också. Allt var som vanligt i princip. Jag behöver ju iaf inte läsa "Nya språket lyfter", för den gick de igenom i princip i sin helhet. För min del kändes det ovärt att vara där, men det var ju inte första gången. Varför läsa något som någon annan läst högt innantill från en powerpoint? Det är obegripligt. Jag undrar om jag kommit fel och hamnat på lärarutbildningen för dem som inte kan svenska, inte kan läsa och eventuellt inte heller kan tänka själva? Låter hårt, men till viss del känns det som sanning. Det svåra med mina studier tycks i princip enbart röra sig kring tidsbristen som råder.
Denna månad verkar dock inte bli alltför hektisk, även om det är mycket konstiga begrepp som ska bankas in i huvudet. Begrepp som man troligen har koll på men som måste fräschas upp eftersom de inte använts på kanske 8-10år? Men inte så mycket schemalagt alltså. Skönt eftersom jag gillar att råda över min egen tid. :)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0