jag är en pelargontant?!

Nu har jag målat klart! :) Jag blir kalasglad bara av att få smeta runt lite vit färg så det är helt galet!
T har kommit hem också så vi ska påbörja middagen strax.

Tänkte att jag skulle fortsätta berätta lite om mig själv först. Som jag tidigare berättat så är jag lite av en växtgalning, varje fönster svämmar över av diverse grönt. Faktiskt så har vi 11fönster totalt i huset. Favoritväxterna är pelargoner och orchideér.
I år har jag satsat på att utvidga mitt pelargonspektrum. Mårbacka, engelska pelargoner, doftpelargoner och diverse nya arter har fått flytta in i mina fönster. Har gett mig på att ta fram från frö också, vilket än så länge verkar gå bra då de redan börjat titta upp små gröna blad, men vi får väl se hur det går lite längre fram. Bara det jag just skrivit tyder ju på att jag (om jag inte redan är?!) håller på att bli en tvättäkta pelargontant!
Får nog lägga in lite bilder också för att fullborda det hela! ;)



En engelsk skönhet i rosa.





En nyplanterad liten doftpelargon.


En engelsk pelargonstickling.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja sötnos, du är en pelagontant, men de är okej!

2011-02-09 @ 23:08:19
URL: http://lillamammanasa.blogg.se/
Postat av: Sina

Hej grannen. Kul att du börjat blogga.

Jag tänkte säga att jag har lite pellisar som jag ska klippa ner nu innan jag planerar om dom. Hör av dig om du vill ha lite sticklingar. Jag har samlat pellisar förr men har just nu bara ca. 25 olika sorter kvar, men några är jättefina

Hälsningar Sinna

2011-02-10 @ 09:49:35
URL: http://sinnasidan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0