Mina hästapållar

Eftersom det inte blev mycket av mitt bloggande igår så tänkte jag skriva om mina hästar idag istället:

För 8, snart 9år sedan skaffade jag min första häst. Första egna ska jag väl tillägga eftersom jag tidigare haft hand om en liten korsningsponny på heltid under flera års tid. Nåväl, min första riktiga EGNA häst blev Blenda, ett piggt och personligt litet vitt arabsto. Hon är min skatt och vad som än händer kommer vi alltid hålla ihop. Hon kommer och gnäggar när jag ropar på henne, vi hittar på bus ihop och framförallt så älskar hon - och jag - att stå i solskenet ute och bara borsta i timmar..




Förra året, 2010, när jag och Tobias köpte vår lilla gård så införskaffade vi ytterligare en liten häst.
Nice, en tjock men söt haflingerkorsning. Han är allt vad Blenda inte är. Orädd (för allt utom blå Ikea-kassar), lugn och småistadig. Man behöver mycket motivation för att få den lilla bullen att röra sig frammåt. :)
Han är dock hur härlig som helst att både rida och hålla på med. Älskar att snooza i ansiktet bli kliad på halsen. Dessutom är han ett matvrak och kryper ibland ut ur hagen, men det är lite av charmen med honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0