och så kom det mer snö...

Jahapp.. då blev det mer vinter. :/
Jag sitter hemma vid köksbordet och funderar på om det är lönt att ens försöka ta sig ut idag.
Nu på förmiddagen vid 10-tiden skulle jag haft tentagenomgång + lektion uppe på Blåsenhus. Inte så lyckat.
Inatt kom det 2-3dm snö här hemma och i skrivandets stund snöar det fortfarande. Inte helt okej.
Så Tobbe har varit ute med traktorn och plogat gården så han kan komma till jobbet, jag är dock osäker på om det ens är värt att försöka ta sig ut? Jag menar, kommer jag ut med bilen så kan jag väl vara säker på att kollektivtrafiken är inställd/grovt försenad. Vilket inte känns så lockande. Förutom lektionen jag missar så skulle jag träffat en gammal kompis på stan, tentapluggat med Ida <3 och ätit middag ute med familjen eftersom mami fyllt år. Dock känns det ju inte värt att vara fast i någon snödriva i timtal när man kan göra saker hemma istället.
Funderar nog vidare på om jag ska ut alls idag...

Jo, vi skulle ha besök av sotaren nu idag också. Han ringde mig och berättade att han fastnat i -håll i er nu- en snödriva! Är någon förvånad? svar nej.. Nåväl, T styrde upp det hela och nu är sotaren här och klättrar omkring på vårt tak. Slutet gott, Allting gott. :)

Jag måste också berätta om vad som hände igår, eftersom gårdagen blev helt blogglös.
Jag var uppe på Blåsenhus och grupparbetade, vilket var helt fantastiskt eftersom det var en fungerande arbetsgrupp. Allt gick fort, blev bra och jag lärde mig saker (samtliga är ganska ovanligt har jag märkt vid sk. grupparbeten). Men, iaf det som hände sedan var det bästa på väldigt väldigt länge!
Jag fick tillbaka en tenta som jag skrev i januari - en riktig mördartenta - och jag var GODKÄND!! :D
Fick tunnelseende, skrattade, grät, skakade.. helt enormt. Det fanns liksom inte ens på världskartan att jag trodde att jag skulle klarat den, men det gjorde jag! 
Firade med att plugga lite matematik med Ida <3 och sedan åka och fika hemma hos Åsa, Tim och ungarna! ;)
Det var nog det mesta som hände igår. En riktigt bra dag alltså! :)
 



Jag rider barbacka ute i snön på Nice - men inte IDAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0