våra katter

Eftersom jag tidigare idag berättade om våra/mina hästar så kommer här en kort avhandling vad gällande katterna på gården! Just nu har vi bara en katt, men från och med imorgon så utökar vi nämligen med ytterligare en - en liten kattunge! :)

Cleopatra (Cleo)
En liten kastrerad bondkatt med amputerad svans (pga. någon -troligen- körde över hennes svans för ett par år sedan). Vi tog hem henne som kattunge (6-7år sedan) och hon har mestadels bott i ett stall vi arrenderade på den tiden. En kort stund fick hon bo hos mina föräldrar i deras villa, men nu är hon tillbaka på landet som utekatt.
Kallas för Tiger och är en utpräglad jägare vilket vi är mycket tacksamma för.

 Cleo


Sen har vi då nytillskottet...
Zoë
Henne har vi alltså inte hämtat hem ännu.  Jag och T var och tittade på henne förra helgen och bestämde oss. Så tanken är att vi imorgonbitti tidigt ska åka i väg och hämta denna lilla charmiga filur. Det är några vänner till oss som har hennes mamma. Hon kommer också att bli utekatt/stallkatt så vi får hoppas på att Cleo tycker att hon är okej! :)




 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sööööööööööööötnöt!

2011-02-13 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0