Ålandsresan

Idag har jag, T, mami o papi varit till Åland. Eller ja, egentligen steg vi aldrig ens iland. Vi åkte Eckerö-båten fram och tillbaka från grisslehamn. Blandannat åt räkmacka och satt på soldäck. Det var sjukt mycket folk, varmt och jag hade lätt huvudvärk. Men annars var det kanon! Vi köpte ett par flak öl och en sourz apple. Inte mycket till inköp kanske, men helt dugligt. Det räcker ju rätt länge för oss...

Tack mami o papi och Tobias för dagens äventyr! <3

När vi kom hem var det galet varmt och vi ville bada, men fegisar som vi är (ja inte alltid men nog när det gäller nakenbad eller bad utan badkläder på fullsatt strand) så hoppade vi det och åkte hem istället. Väl hemma hittade vi det sötaste! En av grannbarnen hade lagt sitt semestergodis på handtaget in till vårat hus. Han hade varit där och velat hänga med oss och när vi inte var hemma så tänkte han att vi skulle få en överraskning! Vilken gó unge!

Vi åkte såklart till hans hus och hängde en stund med honom + drack kaffe och hade det mysigt på deras altan. Sedan tackade en trött Ida och en trött Tobias för sig och åkte hem för chill i soffan. Vi såg SAW VII. Inte helt komfortabel film. Rekommenderar den inte alls. :/

Just nu spelar T på X-box360 och jag sitter vid datorn. Sociala klubben har helt klart sammanträde och vi uteblev. haha Strax ska jag upp och duscha, lägga mig i sängen och läsa ut Karin Fossums bok - När djävulen håller ljuset. Inte heller någon favorit tyvärr, annars är jag ett stort fan av skräcklitteratur och allt som lutar åt det hållet. Boken känns mest som en never ending story tyvärr.. men jag ska läsa ut den innan jag ger mitt slutgiltiga. Påbörjade ju igår och den är inte så tjock så den blir färdig till imorgon. Jag har även flera andra böcker utvalda för läsning denna sommar. Näst på tur blir nog Kepler - Hypnotisören, men vi får se...

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0