cherry cakes

Idag har varit ännu en maximalt utnyttjad semesterdag. Jag och T drog till Uppsala, lunchade med mami på meza (jag fick en påse frön - ringblommor). Därefter shoppingrunda - nya kulor till T´s piercing, leggings och bh till mig. Avslutade med en snabbdejt med Kim.

Vi tog en promenad genom botaniska tillbaka till parkeringen. Åkte ut till blomsterlandet där jag fyndade 5st nya krukor (jättebehövligt då växthuset snart svämmar över av blommor som behöver mer jord...

Efter ett snabbstopp (ca. 20min) på lantmännen maskin där T fick gå in och knycka boschyrer och prata traktorer så bar det av upp på nya E4:an. Vi hamnade på Fullerö Handel. :) Där fyndade jag en ny tavla och ännu en "Hjärtan på tråd" (som jag nu är hopplöst förälskad i).

Nu är vi iaf hemma. T ska städa köket och sedan pressa det sista höet. Jag ska plantera om blommor och -förhoppningsvis- lyckas riva ut resterande sallaten ur växthuset. Kanske ta ner fiberduken också så tomaterna kan explodera i mognad. Gurkorna också för den delen...

Skriver nog mer senare...
Kramar


 
Ett av mina köksfönster.
Tomma vinflaskor, olivträd, vaniljdoftljus x 2, liten burk lavendelolja under produktion, hjärtan på tråd samt en halvmiserabel pelargon som bara vägrar ta sig fast den rotat.. Utanför; Äppelträd och lusthus. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0