flädersaft och höbärgning

Jag har precis varit ut till åkern med tre flaskor jordgubbssaft. Uppskattat! :)

Nu återstår avhällning och uppkokning av årets andra omgång flädersaft. Tyvärr spillde jag ut en kvarts kastrull med sockerlag på golvet, hur jag nu lyckades (?) med det konststycket. Bra tycks det bli iaf för hela köket luktar fläder och citron.

Jag har hunnit med att få ner lite pelargoner i större krukor, rivit ut lite mer sallat. T, Åsa och Henkis är på åkern. Jag tror Kristoffer skulle titta förbi också, men vi får se...

Imorgon väntar upptåg i Uppsala. Jag ska träffa en gammal kompis och ta en fika. Kanske blir det lunch med mami innan dess.

Jag måste nog ut och fota när saftkoket är över. Tråkigt att ha en blogg med enbart långa textstycken. Fast jag gillar text. Det blir distanserat även om det är personligt. Det ger mer utrymme för fantasi. Men jag gillar fotografier också, speciellt om de lyckas fånga en känsla.

Over And Out.



Bjuder på en bild från tidigare i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0