home alone

Det är mycket sällan jag är ensam, men idag är jag det, om än för endast några få timmar. Jag har röjjt av i köket och påbörjat en ny bok: Räcker det om jag älskar dig? skriven av Katarina von Bredow. Vi får se hur den fortlöper.

Det var inget vidare väder idag, men innan det börjar regna måste jag ut och plocka vinbär. Jag plockade som tidigare skrivet krusbären igår. Jag orkar egentligen med vinbären inte idag, men när ska det annars bli av? Jag ska hinna filtrera oljan idag också. Pepparmyntsolja. :)

T köpte hem virke imorse så vi ska spika ihop en ny rosspaljé när han kommer hem igen. Jag har ingen lust att göra det själv, annars är jag inte helt ohändig även om jag föredrar att måla. och den här ska bli vit såfort vi fått ihop den.

I övrigt har vi måttat fönstrena i stallet för att kunna fixa nya galler.

Jag tror vi har för många bollar i luften, men viljan är stark och det är svårt att sluta när man väl har börjat. Dessutom tror jag bloggen rör till det. Jag måste sluta skriva lösryckta tankar och istället organisera listor. Bra för översikten men ack så tråkigt. Jag älskar ju orden och att skriva. Ju mer desto bättre! Även om min svenska vanligtvis är bättre än i just detta forum. :/

Det där blev ingen ett dugg klokare av, men så må det få vara.

Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0