lunchdags

Jag är inne en sväng för man lär ju peta i sig lite lunch också när man jobbar. Satte igång att koka ägg också, för lunchen står ändå i ugnen och då kan man ju lika gärna utnyttja tiden.

Jag har hunnit greja klart i växthuset. Det var lite mer än jag tänkt mig, men nu är det klart. Gurkor och tomater är uppbundna. Pelargoner flyttade ur vägen för dessa allt mer platskrävande plantor. Fiberduken tog jag bort från fönsterna för att maximalt utnyttja den sista sommarsolen (skrattretande en dag som denna = molnigt och regn). Vattnat och plockat tjyvar från tomaterna och lessna blad från pelargonerna har jag också gjort. Jag tycker alltid det ser lite miserabelt ut precis efter man har vattnat, men det ger sig. Fuktigt och varmt var det iaf i växthuset. Ska nog in med kameran någon dag så det finns bildbevis och så att jag kan titta på blomsterprakten även i kallaste januari. Mer effektift än att spara sommar på...

Over And Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0