nyttogöra i köksmiljö

Här bakas det svartvinbärskakor för fullt - ja just nu står de i ugnen. Lavendeloljan håller på att silas ren genom kaffefilter medan jag tar en kort paus vid datorn. T han håller på att klippa gräset. Genom det öppna fönstret blåser det svalkande vindar för trots att solen inte skiner märkvärt genom molnen så är här varmt.

Jag fick en liten present av T idag. Tänker inte berätta om innehållet, men det var mycket sött. :) Tack älskling! <3

Har ingen vidare lust att vara ute idag, men plocka rent buskarna med krusbär ska nog göras, för de verkade mogna när jag smakade i samband med vinbärsplockningen. En krusbärspaj kanske? annars brukar jag mest satsa på att göra marmelad av de bären. Det blir så rysligt gott i höst med rostbröd och varmt te. Kanske ska jag sätta en sats vinbladssaft också när jag håller på. Såvida det finns socker i skafferiet, för jag orkar då rakt inte åka och handla. På det hela taget är jag ganska trött idag -också- precis som jag varit hela helgen. Nåväl, lite hushållssysslor och bak brukar pigga upp, eller iaf motivera när man ser resultatet och känner dofterna. Men sedan får det nog räcka. Gosa lite med hästarna ska jag också, men det är nästan för vardagligt för att skriva om på bloggen.

Stallet håller iaf på att torka upp. Fint blir det nog när det är torrt, iordningställt och inbott igen. Det är så märkligt när man går in där och den doft man möts av inte är hästig utan blöt med spår av såpa. ;/ Ändå är det skönt att ponniesarna fortfarande går på bete = sovmorgon. :)

Over And Out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0