pelargonrea och grummesåpa

Nu är vi tillbaka hemma igen. Glada, trötta och med fullastad bil. :)

Det blev inköp av grummesåpa, sköljmedel, zinkbalja och rotborste. Sedan hamnade vi mitt i en pelargonrea! knappt 10kr/pelargonen. Det blev "bara" tre zonale. En ljusrosa med vit mitt, en babyrosa med vit mitt och en vit. ;) Så nu ska jag strax ut och plantera!

Vi var en sväng till mami o papi också. De var på jobbet fastän det är andra semesterdagen. Båda två! Så vi hängde lite med chihuhahuan Dolly (läs; Råttan) och syster A. Sedan norpade vi deras högtryckstvätt. :P Busigt!

T står ute och pratar med en granne i traktor som håller på och sladda vägen. Kanske jag ska orka mig ut och plantera? men boken jag började läsa igår (igen.. det är en gammal favoritbok). ligger här bredvid och lockar på mig. Virginia Andrews är en klar favoritförfattare! Jomen, ett par sidor till och sedan ska jag ut!

Saknar min Frida. <3

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0