rosé & fanta

smuttar på semesterns första rosé & fanta. :) Sommarkänsla.

Vi var in till en av våra lokala butiker nyss och handlade för helgen och lite basvaror. Just nu väntar vi på att det ska bli grillglöd så köttet och tomaterna kan läggas på. Jag är hungrig, trots värmen. Bra att starta med lite alkohol-läsk. haha.

(Nästan) alla fönster på vid gavel och lätt bris som sveper genom rummen. Jag sitter i köket - överraskande nog (inte. eftersom detta är mitt vanliga tillhåll i huset). Salladsdax snart, dvs ut i växthuset och skörda.  

Imorgon blir en fullspäckad dag med besök av Kristin och Nicklas följt av firande av Idas födelsedag samt att Daniel kommer hit på kvällen (shit va länge sedan det var vi sågs! ungefär 2-3år sedan!) och vi ska grilla och dricka vin och bara ha det gott. (Många och i den ovanligt långa meningen innan, men det är helt på sin plats i denna icke vetenskapligt underbyggda ordharang då jag intagit om än låga men alkoholhaltiga drycker till följd av firande av ledighet. Jag bjuder på det. haha! och den här onödiga kommentarstexten också! tss... thihi)

Nu, just i skrivandets stund, lägger T köttet på grillen. Så jag lär gå ut och inspektera odlingarna och plocka på mig lite blandad sallat. :)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0