sol, bad och kossor(!)

Idag var vi alltså iväg för en dag på stranden. Picknick med baugetter, grillad kyckling, potatissallad, bigaråer och källvatten. Hur mysigt som helst! Det var ganska långgrunt med sandbotten. Vi hade enbart en familj vi delade "vår" strand med, en pappa o mamma o en tjej i övre tonåren. Kunde knappt bli bättre.

Efter pickninck, sol, bad, sol, bad och lite mer sol så gav vi oss av. Vi åkte till en källa som ligger inte långt ifrån stranden. Där gick vi runt och tittade på vattnet och kvarnen och bara hade det bra.

Jo, sedan efter stoppet vid källan åkte vi på studiebesök. En av våra nära vänner jobbar nämligen på en mjölkgård i närheten av badet, eller ja mellan badet och vår gård. Så vi passade på att våldgästa för att hälsa på kor och kalvar! Vi kom mitt i mjölkningen så det blev bara en snabbtur runt medan hon skötte kalvar, mjölkrobotar och kvigor som skulle kalva.

Därefter åkte vi hem. Så mycket mer har knappast hänt ännu. Vi kom in genom dörren för ca. 10minuter sedan.

nu är jag lite brunare och T är röd som en kräfta. Jag har smörjt in honom med aftersun men han kommer nog inte få roligt inatt (vad var det jag sa...? Smörj in dig ordentligt så du inte bränner dig!) Själv är jag inte så väldigt solkänslig på det sättet, jag blir mycket sällan röd utan det brukar bli fin solbränna nästan direkt. Tur för mig! :)

Over And Out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0