stallrengöring

Idag är det fredag igen. Det gillar vi! :) Dock blir det här nog ingen superfredag för den ska till största del ägnas åt stallrengöring, ett smutsigt slitigt nödvändigt arbete. Men ack så fint det blir när det är klart! Det jag gör just nu är att ladda. Det krävs ju en del motivation för att stå med kallvatten rinnande längst med armer (och ben också för den delen.. högtryckstvätten läcker...) en sådan här dag. Jag önskar det kunde skina upp lite så det inte ar så hiskeligt blött och tråkigt ute också!

Igår åstakom jag inte mycket. Det blev ingen utskrift och ingen stallrengöring (därav göromålet idag). Däremot gjorde jag iordning burkar med olja. Mynta samt vitlök som krydda. Funderar på att göra chiliolja (?) också, men då får det dröja tills den börjar mogna i växthuset. Förresten måste jag nog ut och vattna där idag. Binda upp tomatplantor och slingrande gurkrankor. Det tar liksom aldrig slut med saker att göra.

Senare idag kanske mami o papi kommer ut också. Vi får se, men det lät som att de ville hämta hem mami´s bil. Den står ju nästan bara här hos oss eftersom de har så trångt på sin gata i Uppsala där de bor så det spelar ju ingen roll.

Annars är det nog inte värst mycket mer som kommer hinnas med idag. Vi skulle in och handla, men jag vet inte om det blir så högprioriterat. Kanske kan jag be ma o pa köpa med sig det vi behöver från stan? Det visar sig.

Igår hade jag svårt att somna. Jag tror inte det berodde på vinden eller regnet eller ens det faktum att jag o T har bytt sida i sängen för att han får så ont i sin ena axel. Nej, jag vet faktiskt inte vad det berodde på, men jag låg vaken i timmar. I vanliga fall hade jag stigit upp för jag är ganska rastlös, men inatt försökte jag verkligen ligga kvar. Jag funderade på växthusbygget (som inte tycks gå framåt just nu iaf), renoveringsprojekt inne och ute, hästapållarna som skulle behöva komma ut mer än vad jag hinner samt vårat giftemål. Jag tror helt enkelt att jag har förmycket att fundera på och att det är därför jag inte kan somna. För trött det är jag, men jag får liksom ingen ro i kroppen. Jaja, det blir ett nytt försök ikväll. Att tömma alla tankar och bara slappna av, blunda och förhoppningsvis somna.

Nu har jag iaf skrivit alldeles förmycket. Nu är det verkligen god tid att sätta igång om det ska bli någonting gjort idag! Har ma o pa tur så hinner jag klämma in muffinsbak idag också, men det får vi se. Nästa anhalt växthuset.

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0