dåligt

Imorse vaknade jag mitt i ett skrik. Jag krampade i hela högerbenet. Vaden är fortfarande öm 12timmar senare. Illa. Jag måste nog börja stressa av bättre. Senaste tiden har inte direkt varit idéalisk. Dessutom börjar jag blöda näsblod lite då och då utan direkt orsak. :/ Det börjar kännas att det behövs lite sommarledighet.

Idag var det iaf jobb. Härligt! Jag gillar verkligen att vara bland barnen, att ta dagen lite som den kommer och framförallt att det händer saker hela tiden (jo, det säger emot föregående stycke till viss del.. men jag har svårt att göra ingenting). Idag var det mycket utevistelse och ganska lugnt faktiskt. Det mest spännande som hände var att jag prövade en klänning som en kollega haft med sig - i leopardmönster. Haha inte ofta det händer! Varken att någon glider runt i det på förskolan eller att jag bär det. Dock var den kalassnygg. En verklig surprise alltså!

Igår iaf var en trevlig och fin dag trots hysteriskt med regn på eftermiddagen. Jag gjorde iordning saltdeg/trolldeg i en giftig lila nyans (blå + röd karamellfärg). Det blev otroligt uppskattat och underhöll både oss och barnen hela eftermiddagen. Även idag lekte vi faktiskt med resterna av den...

Iaf tillbaka till gårdagen. När så arbetsdagen var avslutad så åkte jag och min kollega Johan in till Uppsala i röda pärlan. En snabbvisit hos mami och papi för att plocka upp den "nya" kopplingscylindern till min andra bil (herregud, första gången jag reflekterar över att jag faktiskt har två bilar. opraktiskt att bara kunna köra en..) och sedan iväg ner på stan för att söka parkeringsplats. Vi kammade noll. Men eftersom jag har en sådan liten söt bil så skapade vi oss en egen parkering, precis brevid kiosken på St. Eriks torg. haha. "Var man är sin egen lyckas smed" sa någon klok person en gång. Korrekt i detta fall.

Vitsen med att åka ner till Uppsala centrum var att vi skulle på restaurang Tzatsiki för middag som förskolan bjöd på. Otroligt trevlig tillställning. :) Maten var delikat, mineralvattnet som det skulle (alkohol och bilkörning är som bekant en dålig kombination så jag avstod vinet) ,vaniljglassen och kaffet var underbart. Inte minst var det ett trevligt och härligt sällskap.

Men allt kunde såklart inte bli lyckat..

När så notan var betald så kikar våran chef på kvittot och inser att vi blivit ordentligt LURADE. Servitören har nämligen knappat in att vi ätit för nästan det dubbla! Alltså har vi felaktigt fått betala över tusen kronor! Verkligen inte okej! Efter att vi uppmärksammat problemet skyller personalen ifrån sig och beter sig ohövligt. MYCKET DÅLIGT! Det tar ytterligare 1,5 timme innan vi får åter de pengar som vi betalat felaktigt. Ingen kompensation heller gör att betyget för Tzatsiki i Uppsala blir under all kritik. Det är verkligen inte okej!

Så summan av kademumman:
* Kolla kvittot innan du genomför köpet!
* Ät inte på Tzatsiki för det kan sluta otrevligt och kostsamt!

Nu ska jag återgå till att rensa ogräs och sortera reklam. Underbart torsdagsnöje. Ikväll kan det hända att vi får en nattgäst. Men det får jag skriva mer om en annan dag, typ imorgon. Och då är det FREDAG!!

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0