Fredagsmys

Jag har precis fixat ihop en sallad bestående av sallat, ruccola och rädisor från växthuset + den egna trädgården. Slängde i lite koktailtomater och en halv paprika också, men de var från närbutiken. Så nu sitter jag och sippar på ett glas vitt i soffan. Fredagsglamor. T har tänt grillen och vildsvinsbitar (från jaktlyckan förra helgen) ligger i marinaden som jag ordnade igår. Det ser på det hela taget ut att bli en trevlig kväll trots regnet. Ser fram emot film (gissar på Pulp fiction) och chill i soffan. Inget storslaget alltså utan bara skönt fredagsmys.

Natten som var blev bedrövlig. Jag hostade sönder i princip. Det slutade - efter vattenglas, hostmedicin och kuddar under ryggen - med att jag somnade i kökssoffan totalt utmattad. Tyvärr gav det inte heller större ro eftersom vi tydligen bjudit in två flugor som envisades med att sätta sig på min bara hud. Oerhört irriterande.

Nåväl, idag blev i vart fall en rätt lugn dag. Mycket mys och en liten promenad till en närliggande lekplats. Precis lagom nivå för en fredag. :)

Nu är det dags att lägga på köttet på grillen. Potatisen står allaredan i ugnen och jag har andra saker för mig. Så jag tackar för mig för ikväll. Skriver antagligen mer imorgon.
Godkväll!




- Pion -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0