grann helg

Så blev det iaf inget skrivet på denna blogg förrän idag. Överseende tack! Det är ju alltid så ont om tid och så hysteriskt mycket man vill hinna med på den lilla tid som finns..

Denna helg är inget undantag.

Igår fixade vi lite härhemma på förmiddagen. T var iväg och hämtade vildsvinsbetarna som nu är monterade och klara. På eftermiddagen blev det en liten tur med blomma i hand till grannar som kommit hem med en liten bebispojke. Grattis till dem! :)

Efter kaffe och bebistitt fick vi med oss en annan grannes barn hem till oss. Härligt eftersom vi gillar att ha fullt hus! Först en liten avstickare hem till min pelargon-granne med ägg. När vi så kom hem och skulle påbörja middagen så blev det strömavbrott. Så rådjurssadeln utbyttes mot yoghurt och hemmagjord müsli som jag fixat iordning på förmiddagen. Vi kikade på djuren och odlingarna. Tittade lite på IceAge 3 och sedan skjutsade vi hem dem och åkte hem och sov.

Idag har det varit full fart igen. Grannbarnen kom över. Vi rensade potatisland, pysslade med djuren, städade verksta´n och släppte ut kycklingarna i en avgränsning av hönshuset. :) Mina föräldrar kom och syster A fick tillsammans med Ida sticka ut och rida på ponniesarna. Vi fick också veta att våran kelkatt Joey egentligen är en attackkatt som vill äta hundar (typ min systers chihuahua). Hahaha! Det visade sig också att Blenda har fått en tappsko, så på måndag blir det till att ringa hovslagaren. Har faktiskt aldrig haft tappsko när han skott tidigare, på över 6år alltså, så jag vet inte vad hon kan tänkas ha hittat på?

När så grannbarnen åkte hem och vi slängt in rådjurssadeln och potatisgratängen i ugnen så kom svärfar och svåger med min bil (Den gröna, alltså inte pärlan som är röd). Den hade de lagat, dvs. bytt kopplingscylinder på. Så nu har jag två fungerande bilar och T har noll. Om man inte räknar firmabilen.

Imorgon väntar jobb på¨lilla förskolan. Dock så blir det ganska få barn + att det är kort vecka, så jag räknar med att det kommer bli riktigt trevligt!

Nu luktar det som att maten börjar bli klar! Yummi!

Kramar


P.s. Jag har fått en ny "must have": Ljusrosa pioner! Varför finns det inga sådana i min trädgård? Det kommer absolut införskaffas! Ljusrosa pion-buskar och lavendelhäck på båda sidor om grusgången. Jag smääälter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0