Har man inte saker att göra...

Har man inte saker att göra så skapar man sig saker att göra.

Denna helg har inte varit ett dugg lugnare än någon annan helg. Fredagen var som sagt i form av ensamkväll med mineralvatten och film.

13,5timme senare vaknade jag och då var det lördag. Jag och T snickrade ihop en drivbänk på ben som jag tänker odla sallad och rädisor i. Eller ja, T snickrade och jag målade typ. Bra blev det iaf! Nu saknas bara gångjärn så är den hel och komplett! ;)

På kvällen blev det skaldjursmiddag och mys i soffan (denna gång med T). När vi så runt 22-tiden går ut för att titta till våra utesovande hovdjur så kläcker jag ur mig att jag tycker att vi ska ta en sväng upp till åteln. T är inte sen på att nappa på den idén. Därav slutade kvällen först 2.30 då en galt på över 120kg(!) (urtagen) var flådd och instoppad i ett kylskåp. 

Så dagen idag har ägnats åt att stycka och städa upp efter vårat nattliga äventyr. Dessutom har T lämnat in betarna för uppmontering på sköld (bedömning sker sedan om 3månader för tidigare får man inte svar på om de håller standarden). Skulle gissa på en bronsmedalj(?) på betarna. Glad att jag sluppit träffa på bjässen vid skogspromenad eller liknande. :/

Trikinprov lämnas in till SVA imorgon så får vi förhoppningsvis besked innan helgen.

Jaja, nu är iaf kvällens middag förtären och jag ska upp för dusch och sedan sänggång. Imorgon väntar planeringsdag på jobbet. Vi får se vad den har att bjuda på.

Godnatt!



Bjuder på en mysbild på Joey när han låg på verandan medan jag o T åt lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0