Midsommarafton 2011

Idag är en bra dag. Jag fick sova tills jag vaknade, vi åt jordgubbar med mjölk till frukost, traditionsenlig midsommarlunch med sill, ägg, egen färskpotatis (Alvin-potatis som jag satt i en rosa plasthink tidigt i våras) och lax samt nu när kvällen kommer står T vid grillen med vildsvinskarré och jag har gjort iordning en egen potatissallad med gräslök från trädgården. Mumma. Men även om midsommar handlar mycket om mat och traditionsenligt skuttande kring midsommarstång så är det annat bra som hänt idag också. Jag har fotat, målat det sista på drivbänken (fast jag redan satt igång med att odla i den...), myst på gräsmattan med katterna (Jim & Joey), T har grävt lite på växthusgrunden, vi har kikat på film och alldeles nyss gjorde jag vår första sats flädersaft för säsongen. :) Kan knappast bli bättre.
bilde
Ikväll så ska vi vara bara jag och Tobias. <3 Vi ska äta en god middag, se en till bra film och bara vara. Jordgubbar blir det nog mer av och min speciella päron-vanilj-saft från förra året åker nog fram. Bra grejer helt enkelt.

Hoppas Eran midsommar varit minst lika härlig!
Kramar



psst.. Igårkväll precis innan vi skulle gå upp och lägga oss så stod det två älgar här utanför på ängen och betade. Jag fotade, men det var dimma och lite skummt ute så bilderna blev som de blev... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0