midsommarhelgens slut.

Jahapp, då är ännu en helg slut. Det går verkligen i rasande fart. Om en vecka börjar semestern som för min del troligen sträcker sig in augusti. Det har varit en riktigt jobbig vinter i år, för mig, så jag behöver nog det. Att bara få vara och ladda batterierna.

Igår fick vi besök av mami o papi som åt lunch med oss och kikade på ägorna. :P Sedan hände inte värst mycket. En liten visit hos Åsa o Tim då vi hämtade hem våran kratta samt spade, men det var nog det. Lite pyssel i växthuset och med hästarna. T grävde lite på nya växthusgrunden och jag anlade ett nytt jordgubbsland. Sedan blev det även ommöblering av höet på skullen, för snart är här dags för årets höskörd. Den som vill vara med är välkommen! Fika, middag och övernattning kan ordnas för den som är villig att hjälpa till. ;)

Idag har inte heller mycket hänt. T var iväg med traktorn och hämtade en vändare/strängare som vi ska ha på prov för att sedan köpa. Det blev några timmars traktorkörning, men han verkade nöjd när han kom hem. Senare på eftermiddagen fick vi besök av Nicklas som hade med sig lerduvekastaren. Vi åkte ut på jaktmarken och sköt några vändor. Sedan började det regna och vi åkte hem och drack vinbärssaft (egenkokad på förra årets bärskörd) på verandan istället. I övrigt har vi mest pysslat med allt möjligt lite här och där härhemma. 

Just nu betar hästarna på ridbanan och T flyttar runt traktortillbehör. Jag sitter som uppenbart och bloggar. Funderar på att gå ut och fota lite mer ikväll när ljuset ute ger rätt sommarkvällskänsla

Imorgon väntar jobb. Som tidigare skrivet är det sista veckan innan semestern. Sorgligt då jag avslutar mitt heltidsvikariat och återgår till att vara enbart heltidsstuderande. Skönt på så sätt att det ger tid för andrum och intressen. Dock kommer jag nog mest att sakna den tid som varit, även om jag säkerligen kommer hoppa in ibland som timvikarie. Vi får se vad den här hösten kommer bjuda på?

Nu ska jag ut i det sista av den här dagens solsken.
Over And Out.
 


Joey på äventyr.



Drivbänken som T gjorde åt mig. (Nu är även fönstren vitmålade). Däri har jag sått sallat och rädisor.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0