ny blomsterprakt

Idag är näst sista dagen innan semestern. Det blev avslutningsfika och jag fick en liten söt vit hortensia i kruka. Den flyttar direkt in på verandan. :)

Efter jobbet blev det en tur till Uppsala för att hämta upp pressen som T beställt. Ett överdrag till slåtterbalken i gult. Kan det stämma? Ganska ointressant, huvudsaken är att den passar och skyddar oss runtomkring från stenskott. 

Försökte tanka på vägen in, men vid första macken så var det kortstrul (inte bara jag hade problem) så det blev till att tanka vid fyra mackarna. Tur att det fanns lite soppa kvar i pärlan så vi klarade oss fram iaf... 

Passade på att ta en repa på plantagen i hopp om att finna ny insperation + fina sommarblommor. Det första gick fint medan jag gick totalt bet på det andra...

Hamnade sådeles hos mina föräldrar för vätskedepå. Träffade den uppmärksamhetskrävande chihuahuan Dolly och smög runt och kikade i deras rabatter i hopp om fynd. Det blev enbart en schersmin-kvist som fick följa med hem. De luktar så oerhört gott att det bara var tvunget. Får se om jag också kan få tag på en sådan, altenativt hitta ett bra sätt att norpa en? Någon som vet om de går att rota kvistar? eller om det finns något annat sätt?

I vilket fall så var jag helt slut när jag var nästan hemma. Gjorde en sträcka-på-benen-paus när jag såg att en lokal blomsterbutik trots utgången öppettid fortfarande hade blomsterstånden utanför. Föll pladask för en liten kruka med "hjärtan på tråd" (Någon som vet vad det egentligen är?). Rea inför sommaren. Kalasbra. Så en liten kruka + växt + rosa fjäril fick flytta hem till mig.

Blir till att fota när jag orkar..

Nu sitter jag trött och varm i köket. Fötterna värker och vätskenivån är nog på lägsta markeringen igen. Men det har allt som allt varit en helt värd dag. Och nu är det bara en dag kvar innan semester...

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0