så vänder man en dålig dag...

Imorse regnade det. Jag försökte ligga kvar i sängen men väckarklockan gav liksom aldrig upp. Jag hade en dålig hårdag. Kläderna jag tänkt ha försvann mystiskt. Jag glömde massa saker som skulle följt med till jobbet. Illa. En sur och tvär tjej med håret på enda och negativ inställning klev in i förskolans hall den här morgonen.

Men hur kan man vara arg och tvär när man har tio barn som väntar på upptåg och bus? Tio ungar som väller över av sommarlovslängtan och som fortfarande tycker att skattjakt och spökhistorier om blodapelsiner är roliga vid 13-tiden inomhus en torsdag. Man kan helt enkelt inte värja sig.

Dagen förflöt. Som skrivet blev det skattjakt (9st ledtrådar och skatt i form av russin och Nicke & Nolla skiva att lyssna på), fri lek, spökhistorier, bokläsande, dataspelande, mys och definitift ingen utevistelse i det förskräckligt regniga vädret. Rätt lyckat faktiskt. Jag fick dessutom tid att rita, pyssla, förbereda grejer inför nästa termin.. osv.

När jag kommer hem möts jag av älskade T som står i stallet och mockar. Han har röjjt av köket från gårdagens disk och handlat flera säckar planteringsjord och täckbark till mig. Är inte det kärlek?

Just i detta nu står han ute i den lilla sol som faktiskt tittar fram och grillar vildsvin. Jag har slängt ihop en sallad (givetvis av diverse trädgårdsgåvor) och så har jag kokat ägg och gjort skagenröra till imorgon. Dock tror jag att det blir en lugn midsommar. Jag vill iaf bara vara hemma och njuta...

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0