som utlovat

Jag lovade igår att jag skulle berätta hur projektet rosensaft gick. Sådär ska väl sägas i ärlighetens namn. Först blev geggan i grytan grön-blå och luktade kokt spenat typ. Sedan efter tillsättning av socker och citronsyra så blev vätskan underbart rosaröd och doftade just saft, eller ja sockervatten typ. Mycket riktigt var det ungefär så det smakade också.. hrmm.. ingen hit med andra ord. så vi får väl se vad det blir av den..

Vidare kan jag meddela att T kommit hem. Vi har ätit middag och slötittat på en film samt avmaskat hästapållarna. Lite sent visserligen, men de har inte fått gå på riktigt grönbete ännu. Jag vill inte heller egentligen eftersom dom redan nu - på de få grässtrån som de får i sig - blivit tämligen runda (om de nu någonsin varit annat...).

Som utlovat har jag även hunnit med lite fotograferande av nyförvärvade blomsterprakten.

Godnatt!


Min charmiga hjärtan på tråd. <3


Minihortensia + krukan jag fick från förskolan. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0