Studentfirande

Idag är syster A´s dag - för hon tar studenten! <3
men dethär är min blogg så jag gör som vanligt och kör en repris av vad som hänt under min dag! :)

Jag fick frukost på sängen av T imorse, jag var så galet trött så det var säkert ett knep för att få upp mig. Jag gillar sådana knep så det är okej. :P Sedan bar det av till jobbet där jag satte igång med dagens projekt som var en gruppavslutning för de små förskolebarnen. T fick skära "potatis-stämplar" och jag huserade runt i jakt på allt som skulle med upp i skogen. T blev hämtad och jag fortsatte springa runt ett tag till. När så min kollega "Arne" dök upp så gick vi ut och satte upp stationerna i skogen, eller ja skog och skog, dunge kallas det nog.

Barnen dök upp och allt gick kalasbra!
Fyra stationer med olika bondgårdsdjur(-teman): gris, ko, häst och får.

När gruppavslutningen övergick i korvgrillning passade jag på att smita.

Lilla röda pärlan och jag åkte in till mami och papi. Där följde förberedelser inför studentmottagningen. Ilfart till fyrisskolan där Anna sprang ut 12.30. ;D Vi hade skylt, blommor och massa gosedjur. Obligatorisk champange och lillasyster fick åka höbur (apbur) bakom en gammal rostig Volvo BM-traktor. tsss... Härligt!

Nu är det full fart här. Mami, syster K, syster K´s kille, kusin, T och jag fixar tills Anna kommer tillbaka från rundåkandet i Uppsala. ;) Papi ligger och vilar. Snart blir det party här igen. Måste återgå!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0