Växthuset - del 1

Jag har skrivit det hundratals gånger och nu är det dags. Att dra igång ett av sommarens stora projekt. Och det hände igår. T tog första spadtagen till det som ska bli vårat nya växthus. Men egentligen ska det väl sägas att projektet redan smygstartats för flera månader sedan då vi rustade upp vårat nuvarande växthus med nytt tak, kitt och ny färg.

Jag börjar med en tillbakablick så ni förstår läget:



Dethär var nämligen mitt växthus då snön smält bort tidig vår 2011.
Man får nog vara ordentligt synskadad för att tycka detta är vackert. Men det har onekligen potential, och faktum är att sommaren 2010 var ett blomstrande år i detta lilla ruckel. Får se om jag orkar leta upp bilder någon annan gång...

Nåväl..


Tänk vilket underverk färg, kitt och nytt tak kan ge! :)
Och det är väl ungefär här vi stod iförrgår, även om bilden är någon vecka gammal.



Såhär såg markplätten bakom gamla växthuset ut igår. Dvs innan T bar ut spaden.



Nöjd ser han ju inte direkt ut, men nog ska det bli fint när det blir klart! :)
Tanken är att det nya växthuset ska vara som ett uterum ihopbyggt med gamla växthuset. Vi får väl se hur det här slutar... Nu har det ju iaf offentliggjorts på bloggen.

Over And Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0