vill ha

Idag blev det mer jobb på lilla förskolan. Det var lugnt eftersom många barn redan tagit sommarlov. Skönt att kunna ta sig tid att verkligen vara med de barn som är där. Exempelvis läsa för dem, sitta med när de ritar eller spelar dator osv.

Pinsamt blev det dock när jag skulle åka då min gröna bil verkar ha typ elfel? eftersom larmet kopplas igång när man 1) låser upp bilen. 2) startar med nyckeln och ska köra iväg. Bra om det verkligen varit inbrott, men mest pinsamt att åka omkring i en tjutande och blinkande bil...

Nu till det som titeln antyder
.
Jag och T var till granngården för att handla hönsmat + planteringsjord (4st 50l säckar á 100kr är överkomligt). Jag föll ju genast pladask. Ljusrosa luktpion: Sarah Bernhart. Absolut fel säsong (de ska planteras på höstkanten). Men det väckte den där vill ha-känslan som jag fick häromdagen. Kanske ska önska mig dessa när jag fyller år i augusti?

Jag ger mig ju inte heller. Fast jag denna gång avstod köp. Väl hemma börjar jag måla upp trädgården och planera alla nya fina buskar och växter jag vill plantera.

Schersmin
Lavendelhäck (gahh.. det har varit min dröm sedan vi flyttade hit)
Hortensia
Liljor i alla de slag
Rosor (har spanat in en doftros i lätt lila nyans.)

Dessutom slår det runt i hjärnan och jag vill ut och rensa ogräs (!). Jag vill gräva om kvickrotslandet som vi kallar rabatt. Få fram de stora funkiorna och löjtnanshjärtan. Som att det inte fanns nog med saker att göra ändå?

Jag har iaf kommit fram till att hålla mig där; lila, rosa, blå, vit. Sålla bort det gulare, orange-röda. eller åtminstonde samla detta på annan plats. Enhetlighet mina vänner!

T står och lagar pyttipanna, med egna ägg och Kristins rödbetor blir det kalasmiddag trots att det mesta är rester. :) Så nu är det dags att hjälpa till.

Over And Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0