fortfarande sjuk...

Jag är fortfarande sjuk. Har tillbringat dagen med att sova och titta på vänner. Jag var ut en sväng också och gav hästarna och de andra djuren mat, men hua, orken tryter och man vill in och dra täcket över huvudet igen. Tråkigt. och inte roligare att läsa heller för den delen kan jag tänka mig.

Jag har funderat på att sätta igång med lektionsplaneringen som jag skrev om i förra inlägget, men det känns omotiverat. En annan tanke kan ju vara att göra något roligt men behövligt först. Som att plantera om den där konstiga klätterväxten som bor utanför lilla toaletten. Den är stor och buskig men har bara en pytteliten kruka. Kan ju faktiskt vara värt innan jag åker dit för växtmisshandel.

Skulle vilja klä om kistan jag målat också, invändigt alltså, för att äntligen kunna få den på plats. Men då krävs att någon bär upp den från källaren. och denna någon är inte jag idag. Blir ju anfådd bara av att gå ut och ge hästarna hö. hua. Dock vore det ju härligt att få det lite mer fint i sovrummet. Fick ju lampor av mami i söndags och skärmar till dessa i tisdags. Fint rosa-vitrutiga skärmar och vit fot med lätt slitet uttryck. Mycket skärmerande! ;)

Ett altenativ kan ju också vara att röjja upp den röra som börjar sprida sig i köket. Ett tydligt tecken på att jag inte riktigt är i form. Tyvärr lät ju det inte alls som någonting spännande och uppiggande. :/
Så vi får se vad jag orkar ta itur med.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0