helgen i stockholm

Då var det dags för utläggningen om vad som hänt sedan sist jag skrev.

Veckan som var blev det massor med jobb på förskolan och sedan avslutningsvis salstenta på fredagsmorgonen. Inte direkt så kul som det låter, men vi får väl se hur bra det blev när resultatet kommer. :/
När tentan var skriven så blev det långlunch med mamma på Hambergs fisk. Vilket förövrigt aldrig kan bli en besvikelse. Efter det åkte jag iväg till stora staden Stockholm.

Möttes av världens underbaraste favorit Frida och hennes fina hund Troya. <3 Kaffe på stan och promenad i solskenet. Sedan hem till henne och fixa sig inför tokmysig middag på Strand. Jättegod mat, vi delade en flaska vin och hade det väldigt bra. Vi tog en taxi hem inte alltför sent (helkonstig taxichafför ifs) och slötittade på film en stund innan vi bägge somnade.

Lördagsmorgonen tillbringades på Strand (igen) med en latte i handen och sedan skjutsade Frida mig till Älvsjö. I Älvsjö mötte jag upp mami, kastade in packning och ytterkläder på vårat hotellrum och sedan var det full fart mot trädgårdsmässan. Hotellet vi bodde på heter Rica Talk Hotel och ligger precis vägg i vägg med mässhallarna vilket underlättade. Vi traskade runt tills vi blev lunchsugna. Lunch intogs då på hotellet och sedan var vi good to go igen. Shoppade lite nödvändiga prylar som getingfångare, rosa trädgårdshandskar med spets (Garden Girl), mexikansk underblomma, fröer från vilda pelargoner samt två små pelargoner av lite ovanligare sort. Det blev med andra ord en heldag i mässhallen. En mycket trevlig sådan!
När så kvällen kom så drog vi oss tillbaka till hotellet där vi latade oss tills det var dags för middag. Även denna var underbar. Under Earth Hour så släkte hotellet ned och det fanns nästan enbart levande ljus tända. Vilket gav en fin stämning. Efter middagen blev det hotellrummet och film. Tyvärr var jag helt slut och somnade nästan omedelbart.

Morgonen, alltså imorse bestod av lååång varm dusch och hotellfrukost. Tänk hur underskattad färsk frukt är på morgonen! Sedan bar det av tillbaka till Uppsala med tåg. Åkte hem till mami och papi en sväng, sedan kom T och hämtade tillsammans med en kompis, Mickan, och vi åt lite lunch. Därefter blev det till att åka hem och jag somnade i bilen. Så nu är jag rejält trött och har höga förhoppningar att få gå till sängs snart och sova. T är ute och nattar hästarna. Kikade nyss i almanackan och imorgon blir det sovmorgon. tackolov för det!

Har alltså på det hela taget haft en väldigt bra helg i stockholm.
Jag saknar redan Frida, men det börjar väl ses som ett ganska permanent tillstånd. Vi måste helt enkelt se till att vi ses oftare!
Nu kommer T in, alltså dags att gå och sova.

Godnatt!



P.s.
 Sticklingarna som min snälla granne Sinnica hade vänligheten att lämna över till mig har nu rotat sig (alla utom kanske 3? men de kan vara på g) och har fått lite mer jord och egna krukor idag. Alltså ca.10st nya pelargonsorter i mina fönster, förutom de två jag inhandlade på mässan, det smäller högt. Tack för dessa! 
 

Kommentarer
Postat av: Frida&Troya

skruttan! vad fint du skriver :) saknar och älskar dig alltid! Pussar!!!!!

2011-03-27 @ 23:34:20
URL: http://kadamostroya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0