sammanfattning av helgen + lite till...

Jag höll på att ge upp mitt bloggande, men så blev det inte. Jag la upp ett jättelångt inlägg för några dagar sedan, skitfint med massa bilder. Där tog det stopp. Det finns nämligen inte kvar någonstans fast jag la upp det. jaja. massa fina bilder på Nice som ni missade. :/

Idag har jag jobbat. I torsdags och fredags jobbade jag också. Kul att det finns massa jobb! tråkigt med mitt nya lyxproblem: vem ska man säga nej till?
Jag har ju två extrajobb + heltidsstudier. Chill på vissa sätt, men helt ohållbart på andra. :/
Nu har jag iaf bokat in många pass på förskolan så jag behöver nog inte känna panik inför sommaren. Men där kommer ju lyxproblemet igen.. skjuter det på framtiden.

Tänkte att jag skulle summera min helg också:
fredagen var bara ett tröttöcken. Knaprade vitpeppar tills det sprutade ur öronen typ. Hela förskolan låg ju typ däckad i vinterkräksjukan. Jag ville INTE bli sjuk. Vilket jag (ta i trä) ännu inte blivit. :)
Skulle ju partat med Sara <3 men det blev inget, somnade på soffan själv hemma innan klockan nio. haha

Lördagen bestod i att göra rent åt alla små djur vi inrymmer lite överallt på vår gård. Lekte med Zoë i timmar! Sedan tog vi helg på riktigt och åt grillat till middag och tittade på film och hade det gott hela kvällen.

Söndag (igår) bestod av städning, spontankalas hemma hos T´s föräldrar (Bounty fyllde 2år) och middag med ma och pa och syster A på kvällen. kaningryta. jag vet inte om jag tyckte det var någon hit. Hade lite svårt med tanke på att det handlade om en av mina bebisar... :/ Moraliskt dilemma alltså. Jag tycker absolut att man med gott samvete kan äta djur man tagit god hand om och sedan givit en smärtfri eller åtminstonde snabb död. Hellre att de fyller ett sådant syfte än att deras liv bara kastas bort. Dock skulle jag aldrig kunna äta mina tama keldjur, sådana djur jag älskat med hela min själ, som hästarna, vissa av kaninerna, katterna ect. Undantagen som bekräftar regeln typ. Dessutom handlar det nog mycket om mental förberedelse. Kaninerna visste jag att T ville äta alltså har jag känslomässigt tagit distans. En svår balansgång, men jag tar hellre ansvar för min mat från födsel till död än går och handlar den på ICA/Coop/Lidl/Hemköp ect. om jag har en valmöjlighet.
Nå, nu blev det mer av en argumentation kring min livsstil och mina förhållningssätt än en sammanfattning av helgen. Anyway, finns inte mycket mer att ta upp. Har ni frågor eller ifrågasättande kan ni ju skriva en kommentar så kan jag förklara mitt resonemang närmare.

Imorgon blir det mer jobb och kanske seminarium? känner mig ganska omotiverad i skrivandets stund. Tänkte dock ringa till underbara Ida och hon brukar alltid kunna peppa mig så det är möjligt att det blir av iaf. Får se...

Kramar


Nice spanar på rådjur (taget för någon dag sedan..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0