sjuk

Jag trodde stenhårt på att jag skulle klara mig men tji fick jag. Ingen vinterkräksjuka än iaf, bara vanlig förskylning vad det verkar. Ont i halsen, öronen, svullen hals och en gnutta feber. Jag har sovit nästan hela dagen. Var ut runt lunch och mockade, gav djuren mat och lekte med Zoë. Det var knappt att jag orkade det.
Jag har dock inte tid att vara sjuk. Ringde jobbet och sa som det var, att jag aldrig skulle orka och inte heller ville smitta ner folk. Ringde förskolan, inget jobb för mig imorgon. Jag tänker nog vara hemma resten av veckan och bara jobba på att bli frisk. Leva på apelsiner, glass, halstabletter och kycklingsoppa. Ingen hosta än iaf, det är ju snäppet värre. Hade jag kunnat prata utan enorm smärta hade det ifs också varit bättre men man kan inte få allt.

Jag tänkte fila lite på min lektionsplanering som ska vara inskickad på fredag också. Vi får väl se hur det går. Jag är ju alltid ute i sista minuten. Något som uteslutande gett goda resultat -tyvärr- för då fortsätter jag på det sättet. Undrar hur lång tid jag kan vänta innan jag börjar skriva? och ändå bli klar?
Jaja, jag är iaf medveten om problematiken och det är bara utkastet som måste vara klart på fredag. Jag har ju ändå inget annat för mig så det är klart jag hinner...

Nu ska jag göra kycklingsoppa till mig själv. T jobbar sent så det blir middag ensam. :/

Puss & Kram


Bild från mitt och T´s sovrum.
Spets, silver, ljus, hemmagjorda lyktor, ros, champangeflaska, småblommig tapet, pelargonbok, vit byrå. <3


Kommentarer
Postat av: Sinna

Krya på dig...

// Grannen

2011-03-10 @ 12:42:43
URL: http://sinnasidan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0