våren är på väg

Idag har inte varit någon bra dag. Faktiskt så har det varit en rysligt dålig dag. :/
Jag försov mig och missade/struntade därmed i dagens seminarium.
Åt frukost, dammsög, gav hästarna mat och duschade.
Tog min lilla bil och brummade in till Uppsala.
Parkerade där jag ska sova inatt och tog sedan bussen upp till Blåsenhus.
Precis när jag kliver ut ur bussen faller jag raklång i gruset. Bussen står en ordentlig bit från trottoaren. Skit!
Handflator och knän skrubbade och uppfläkta som resultat. Smärta och svid ofrånkomligt.
Linkade in på en toalett och tvättade bort det värsta gruset. Trasiga strumpbyxor och blod. Inte okej.
Men så tanken; det är vår.
Det är på våren man ramlar i gruset och skrapar sig. Sanning.
Ida kom och motiverade mig vidare. Så nu sitter vi här och pluggar. inför tenta och inlämning.
fast det svider fortfarande.

ska iväg och jobba senare; 15-21. får hoppas jag hinner kila ner på stan och fixa nya strumpbyxor.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0