Bondgårdsdjur?

Jobbat idag också för ovanlighetens skull (NOT). Det blev lite tema bondgård och vi diskuterade kring djuren på bondgården och vilka som tog hand om dem och gården i allmänhet.

Lista på djur som enligt barnen finns på en bondgård:
*Katt
*Kossa
*Gris
*Häst
*Kanin
*Hund
*Grävling
*Ekorrar
*Ankor
*Höns
*Älgskallar (var resten av älgen är kunde de inte svara på, men jag gissar på frysen?)
*Bä bä vita lamm
*"Spetsfågel"(Dvs, Kaja)

Sedan fick jag en del klockrena svar också, som att när ankor är jättestora så heter de svan. Ibland kan man undra vad barn får allt ifrån. Dock skulle jag vilja säga att allt är ju rätt, dock får jag lite huvudbry i vad de egentligen gjort då de varit på en bondgård..

Utöver jobbet idag så har det inte hänt jättemycket. T är tokförskyld och har knappt någon röst.

Sen måste jag ändra mig igen vad gällande bil. Nu är vi helsålda på en pigg liten röd sak. Det bär mig emot eftersom jag har lite svårt för röd som färg, men å andra sidan väger den upp karossfärgen på andra sätt! ;) Ni förstår nog vad jag menar. Den kommer absolut bli finaste bilen att cruisa runt med i sommar! Så imorgon (?) så bär det av för att hämta hem den, om inget ändrar sig innan dess. Hoppas på att få hem underbaraste Frida också! SAKNAR!!! men vi får se...

Nu ska jag duscha och sedan är det sängen som gäller. En omväg genom stallet blir det ifs också, hästarna ska in.
Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0