En ekorrmammas dag

Hemkommen från dagens äventyr. Ingen kommer tro på dethär men whatever det är verkligheten jag lever i.

Började 7.45 på lilla förskolan. Ingen röst eftersom halsen är pajj, men vem behöver stämband? Brandövning på förmiddag. Ekorrinvasion på eftermiddagen. De var överallt VERKLIGEN! Framsidan, baksidan och inomhus. Ekorrar och barn om vartannat överallt. Ohållbart. Jag ringde runt lite för att få tag på någon som kunde komma och hämta och flytta dem. Ingen hade tid. Men T (Ekorrpappan) kunde såklart komma! Underbaraste underbara!

Vid 15-tiden kom så T. Han hade med en bur, handskar och en håv. Alla barnen var toknyfikna. Allt gick snabbt och bra (när T väl kommit fram till en teknik) så sedan var det bara att packa in i bilen. Fyra små kabrater var det allt som allt. T åkte hemmåt. Jag jobbade ytterligare en tjugo minuter.

Sedan åkte jag hem.

Men någonting var inte som det skulle...

Punktering. Gah.. Vänster framdäck kaputt. Rullar in i närmaste ficka. Det här är inte sant. Ni som läst tidigare inlägg vet ju att det är mami´s bil eftersom min är trasig (bad luck?). Nåväl, reservhjulet var normalstort. Domkraften däremot var helt åt h-vete. Så T (min fina underbara ekorrpappa) fick vända på gårdsplanen typ och åka tillbaka igen. Hämta upp en domkraft på vägen och sedan hjälpa mig byta hjul.

Hemresan gick dock bra. Nu väntar middag med bästa vännerna på verandan.  Ska släppa ut ekorrarna också i skogen. Det blir bildbevis så småningom eftersom jag lovat barnen.

Nu återstår bevattning av trädgårdslandet och lite annat pyssel (mockning, hästkel och äggvändning).

Vem har sagt att livet är långtråkigt? Inte mitt iaf, här händer det grejer på löpande band..

Over and Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0