fredagsnyheter

Jag har precis kommit hem från jobbet på förskolan. Bara en kort sväng ut i stallet och sedan bar det av in till datorn! :) Jag måste ju berätta den fina fredagsnyheten! Det är nämligen så att Nikita har fått bebisar! Kaninbebisar! Hur underbart som helst. Minst fyra vad det verkar, men man kan ju inte gå in och gräva i boet. Då kan hon bli stressad och kanske göra illa ungarna. Så man får vackert vänta. En vecka. Sedan kommer de poppa omkring som popcorn. Det här känns verkligen behövligt. Vårvärme och bebisar. Finns nog inget bättre.

Idag har vi haft miniutflykt till skogen. Letat stenar och samlat pinnar. Varit ute nästan hela dagen och suttit i solen och njutit med en kaffe i handen. ;)

Dessutom har vi satt igång äggkläckaren. I helgen åker det in ägg i den - gröna sådana (alltså skalfärgen är grön). Så om ca. 3veckor har vi kycklingar också!

Fönstren är fulla av frösådder och sticklingar som vill ut i växthuset. Våren formligen exploderar här hemma hos oss. Jag njuter i fulla drag.

Det enda missnöjet är halsont och att jag inte orkat koppla in kameran och laddat över bilder. överkomligt. världsligt. Håll ut, bilder kommer!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0