fullt upp

Hela helgen (och måndagen och tisdagen nästan) har det varit fullt upp. Att ha galet mycket att göra är ju ifs inget ovanligt, men det har verkligen varit full fart hela tiden. Så jag tar en snabbgenomgång, från början:

Fredag.
Jobbade hela dagen. Åkte hem och städade. Hann sätta mig två minuter i soffan innan T och mami kom. Det skulle visas runt, lagas mat, städas mera osv osv. En kyckling hade kommit ut. Flera var på gång.. Mami sov kvar.

Lördag.
Vaknade innan 8 eftersom jag glömt stänga av telefon och någon ringde. gah. Upp iaf för jag kunde inte somna om. T stod i vinterhagen och eldade gamla fodersäckar i en tunna. Jag och Joey joinade, vilket tog halva dagen ungefär. Mami vaknade och vi ordnade lunch. Sedan skulle vi till apoteket men då en granne kom förbi så blev det istället kaffe och därefter tripp till station, lämna mami vid tåget, och därefter iväg till blomsteraffär (dahlior, en pelargon samt tagetis flyttade hem till oss). När vi så kom hem igen så var det dags att förbereda middagen. Grillkväll för sex personer vill säga. Jättemysigt! Visning av alla djur och allt annat igen, middag, godnatt för barnen och sedan lite alkohol. :) Ingen karatefylla. Åsa och Alvin sov kvar i gästrummet.

Söndag.
Vaknade tidigt igen. Eftersom vi skulle hämta fönster på förmiddagen hos min kompis Karin. :) Hann innan dess med att äta frukost och överkomma Alvins räddsla för fjäderfä och grisar (WEEIII!!)! Sedan bar det av till svärföräldrarna för att hämta lämpligt fordon att köra skrymmande saker i (dvs bil + hästtransport). Sedan leta sig hem till Karin vilket jag tycker vi gjorde på ett mycket föredömligt sätt UTAN gps. Lastade i alla stora fina fönster och efter snabbrundvandring i hennes hus så letade vi oss hem igen. Hemma blev det snabb lunch och därpå rengöring av hönshuset och sedan iväg igen för att lämna bilen + transporten. Det blev middag hos svärföräldrarna = tacos. Efter det även lite cheesecake med jordgubbar, vilket smakade mumma. :) När så klockan började glida bort mot 20-20.30 snåret så gav vi oss av igen. Men tro inte att jag kom hem. Det blev omväg på några mil bort till Kristin och Nicklas. Visning av nya bilen och sneakpeak på fölen och kalven som hon fått. Så SÖTA!! Sedan fick jag sent omsido komma hem. Runt 25st kycklingar hade kommit ut. Störtade i säng och hästkrakarna fick nöja sig med hö ute för det närapå började ljusna igen. Ingen fara på taket direkt.

Måndag.
Vaknade 6.00 på måndagen. Jobbdag. Rätt trevlig dag. :) Åkte hem och sedan kom T och så åkte vi på vägmöte. Därefter gick vi hem till Åsa och Tim vilket resulterade i klippning och färgning av mitt hår. Kalasbra eftersom det är studentmottagning på onsdag! ;) Vi ordnade mat och så käkade vi där. Det blev rätt sent, färgen satt i till 23.30. Åkte hem utan att knappt sett resultatet och ramlade sedan i säng. ZzzZzz...

Tisdag. - IDAG
Tidigt idag igen. Jobb på förskolan. Utflyktsdag. Det såg mörkt ut och alla barnen fick regnkläder och dubbla tröjor med sig ut. Solen sken upp och det blev ordentligt varmt! Alltså av med allt och släpa på vagnen istället. Vi var till en underbar liten lekpark, jag har absolut ingenting att klaga på. Jobbet som förskolefröken är som aldra underbarast under dessa stunder. Vi hade med oss pastasallad som vi åt ute i lekparken. Vid 12.30 började vi gå hem. På gården fortsatte flytet med lugna barn och trevlig stämning. Slutade som vanligt och åkte direkt hem. Där är jag nu. Orken tryter, men det fins en miljon saker som ska göras.

Får se om jag hinner skriva mer idag, eller ens imorgon. Imorgon är det jobb + syster A´s studentmottagning. Gruppavslutning på förskolan med bondgårdstema och korvgrillning. Ikväll blir det rakning av ben och ansning av ögonbryn. Måste fixa outfit för imorgon, men hur många bönder har fransk manikyr? (Alltså den med vitt och rosa, inte någon slags variant med svart under naglarna...)

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0