Sedan sist...

Jag ska ta det utan omsvep.
Jag är irriterad eftersom tentaresultaten kommit och datorn jag nu sitter vid av någon konstig anledning bestämt sig för att inte öppna pdf. Dagens fail så att säga. I övrigt är det som det är. Förskyld av temperaturomslaget, dagis-baciller eller bara det faktum att jag gått för tunt klädd. Illa i vilket fall. Jaja, jobbar på trots detta. Har hunnit pilla lite här hemma med att vattna blommor, sortera fröer, samla in egna fröer, städa, prata med Åsa i telefon och planterat lökar. Ja det är sedan jag kom hem från jobbet. Jobbar hela denna vecka på förskolan. Om jag kan stå på benen vill säga. Huvudvärk, halsont och lätt febrig (?). Dessutom pollenallergi och trötthet sedan utgången i måndags, man är ju inte 17år och kär längre. :)

I måndags var det alltså studentskiva på flustret för min systeryster som blev "klassens varannan vodka". Fint. :/ Nåväl, jag och kusin fixade till oss och så drog vi ner till flustret. Som dagen till ära (två dagar efter valborg) var belägrat av snorfulla 18-åringar. Ja.. fullt var det ju inte direkt, men nu har jag iaf gjort en god systerlig gärning och deltagit i lillasysters förfirande av den stundande studenten. Check!

Igår var jag ansvarig för den pedagogiska verksamheten på lilla förskolan. Vi har "internationell vecka" vilket resulterade i att jag fick aktivera barnen under temat Japan. Ja, jag vill då inte säga att jag vet mycket om Japan, men nog hittade jag det på jordgloben (det gick snabbt) och nog vet jag hur deras flagga ser ut och sådär. Att det finns mycket folk där, vad man säger när man hälsar och lite kring de senaste katastroferna. Det visste barnen också! Att man badar med apor där och att det finns salamivågor. haha. Fanns en liten tös också som pratade om att hon bodde i AIK också när vi pratade om vårat land Sverige kontra Japan. Hon vägrade övertalas att Sverige även inrymmer AIK, härligt att vara så principfast i sådan ung ålder. tss... Barn är härliga och ärliga.

Det var väl mest det som har hänt sedan sist.
Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0