ointressant vardag?

Nu är jag hemma efter en dag på jobbet (förskolan). Trött och med huvudvärk. Beror på barnskriken, vädret eller tröttheten, eventuellt en kombination. Troligen.

Igår och i förrgår var Nice ute och sprang stup i kvarten. Han tror att han är en liten shettis altenativt smal och smidig, för han kryper/går/ålar/trycker sig genom staketet. Tänk vad den hästen kan om han bara vill! Nåja, idag har T iaf satt i starkare ström, så förhoppningsvis håller han sig på rätt sida staketet. Hittills verkar det iaf så.

Igår satte vi, jag och T upp snören för att markera vart nya växthuset ska stå. Jag har sedan månader räknat på trä och fönsteråtgång, kvadratmeter och modeller. Nu ska bara exakt materialåtgång, kostnader (mer än bara uppskattat) och inköp komma igång. Jag är superentusiastisk! Jag har tagit lagom fula före-bilder för att kunna komplettera med efter-bilder när vi är klara. De kommer väl också upp på bloggen, men först gäller det bara att komma igång..

Den nya trenden här hemma just nu är att ge igen på ogräset. I flera dagar har jag pysslat med att rensa, klippa och spruta. Dessutom finns det en fin liten twist - brännässlor är nyttiga och ätbara! Så jag förväller och fryser. Har i soppor och grytor. Härligt!

Imorgon ska jag in till Uppsala för grupparbete och seminarium.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0