färdigföreläst

Just nu sitter jag i ett ödsligt Blåsenhus med endast min dator som sällskap. Har suttit från 10.15 i förmiddags på föreläsningar. Slutade nyss, kl. 17 alltså. Och sammanfattningsvis kan jag meddela att det mesta varit högst ovärt vetande. Dessutom måste jag säga att sista föreläsningen nog var det mest ovärda på hela veckan.. Föreläsaren avslutar med att berätta om att skolverket har en hemsida..! NO SHIT! Efter fem terminer av studier på det här programmet har jag förstått en sak. Samtliga förutsätter oss lärarstudenter som mentalt handikappade, icke läskunniga och framförallt inte svensktalande.

Ibland saknar jag Marja mer än någonsin...

Jag vet inte vad jag skulle vilja göra mest. Strunta i föreläsningarna och bara köra på ändå, eller ställa mig upp och öppet kritisera hela programmet? Faktum är att ingenting skulle göra speciellt stor skillnad. Ibland struntar jag i allt - och nej, det är ju inte så smart, men min erfarenhet säger mig att jag överlever ändå, vilket jag minsann gjort hittills! men jag vet att det inte är rätt väg att gå. Jag vet dock inte heller om jag ska skratta eller gråta? Man investerar tid och därmed pengar i en utbildning som upprepar samma sak om och om och om igen. Nej, sist jag kollade så var jag inte helt dum i huvudet. Kanske dags att känna efter igen?

Nog med ordbajs slösat på denna ovärda föreläsningsdag. Nu är det ju iaf färdigföreläst. Även om allt börjar om imorgon igen.. Nästa vecka blir det praktik iaf, så då slipper jag dethär för ett tag. Dessutom blir det bara halvtid på förskola, så det kommer finnas gott om tid att fördjupa sig i alla flummigt formulerade examinationsuppgifter.

 Saknar...  

Glömde min kalender hemma hos Sara o Sanna. Får hoppas någon av dem kommer ihåg den imorgon, för jag kan inte leva utan den!!

Ikväll händer inte ett skit, vilket är skönt eftersom jag är seg i huvudet efter gårdagen. Ska försöka mig på att styra upp helgen en aning, men det är väl det. Undrar vad vi ska styra upp för middag? Och om det är någonting sevärt på tv ikväll?

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0